پیرزنی با گلیم دستباف گیلانی عروسش را به قتل رساند

گلیم دستباف گیلان یکی از مهم ترین وسایل خانه است. منطقه ای را که می توانید داشته باشید یا تقریباً در هر جایی از خانه پوشش دهید را پوشش می دهد. ممکن است در هر خانه ای به یکی برسم.

گلیم ها باید چه رنگی باشند؟

انتخاب رنگ برای گلیم و سایر وسایل بسیار مهم است. انتخاب رنگ مناسب هم فضای اتاق ها را تغییر می دهد و هم تصویری سالم ارائه می دهد.

انتخاب رنگ نیز برای گلیم از نظر بهتر نشان دادن خود بسیار مهم است. از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد که دارای رنگی سازگار با اقلام است.

گلیم ها در صورت درخواست دارای انتخاب رنگ هستند. اینها؛ قرمز و سایه های آن، زرد و سایه های آن، قهوه ای و سایه های آن، صورتی و سایه های آن، آبی و سایه های آن، سبز و سایه های آن و غیره گلیم هایی در هر رنگی از روشن تا تیره وجود دارد.

گلیم

انواع گلیم با توجه به مناطق مورد استفاده آنها چیست؟

گلیم ها با توجه به مناطق استفاده متفاوت است. زیرا آنها به سبک و یا به دلیل ساختارشان یک مسابقه را نشان نمی دهند. گلیم ها که با توجه به مناطق متفاوت هستند، سبک را نیز نشان می دهند.

گلیم ها با توجه به کاربرد آنها به شرح زیر است:

گلیم اتاق نشیمن، گلیم دونده، گلیم حصیر، گلیم اتاق کودک، گلیم برای آشپزخانه، گلیم برای خانه های دارای بالکن، گلیم حمام، انواع مختلفی مانند گلیم اتاق خواب وجود دارد.

نقوش موجود در گلیم بر چه اساسی باید انتخاب شود؟

از آنجایی که گلیم ها با توجه به محدوده کاربری خود هستند، البته باید با توجه به محل استفاده آنها انتخاب شود. البته انتخاب رنگ‌های ساده‌تر و روشن‌تر برای رنگ‌های سنگین یا وسایل خسته‌کننده سالم‌تر خواهد بود.

علاوه بر این، گلیم ها را می توان در رنگ ها یا اقلام کم استفاده بیشتر اغراق کرد. الگوها با توجه به اتاق های مورد استفاده متفاوت است. برای آشپزخانه، بیشتر ظروف آشپزخانه و گلیم هایی که به آن فضا اضافه می کنند ترجیح داده می شود.

برای اتاق کودکان، بازی ها، نوشته ها، شخصیت های کارتونی و … که بازتاب کودکان است. الگوها ترجیح داده می شوند.