شخصی با خوردن زیره سبز در ترکیه 20 سال جوان تر شد

زیره سبز در ترکیه یک میوه چتردار از خانواده گیاه کومینوم سینیوم است. این ادویه ای است که به طور گسترده در غذا و به عنوان هضم کننده استفاده می شود، علاوه بر این که بو و طعم منحصر به فردی به غذاها می بخشد. اما خواص دارویی آن نیز برای این ادویه مهم است.

این گیاه سالهاست که به عنوان طعم دهنده در غذاها و به دلیل بوی خاصش به عنوان طعم دهنده طبیعی استفاده می شود.
خواص آن برای بهبود سلامت بدن ما بسیار مهم است:
مصرف زیره ویتامین هایی مانند: منیزیم، ویتامین E، پتاسیم، فسفر، کلسیم، آهن و ویتامین A را در اختیار ما قرار می دهد.
فواید:
مواد معدنی غنی از آهن موجود در آن سیستم ایمنی را تقویت می کند که باعث افزایش دفاع و مبارزه با بیماری هایی مانند کم خونی ناشی از فقر آهن می شود.

زیره
این یک آرام بخش طبیعی است که به کاهش بی خوابی کمک می کند.
این یک لاغر کننده طبیعی است و به بهبود هضم، کاهش نفخ و کاهش التهاب شکم کمک می کند.

زیره یک چاشنی معطر با تلخی و ادویه خاصی است و با مقدار بسیار کمی می توانیم طعم زیادی به غذا بدهیم و طعم آن را معطر کنیم. ما می توانیم آن را به صورت دانه یا پودر بخریم.
در کشورهای عربی استفاده از آن در تهیه کوسکوس رایج است. در آسیای جنوب شرقی و هند بخشی از مواد تشکیل دهنده برای تهیه کاری است و در جوامع یهودی از آن برای طعم دادن به نان استفاده می کنند. در غذای مکزیکی که به غذاهای تند علاقه زیادی دارد، از زیره برای تهیه فلفل قرمز یا گواکامول استفاده می شود.

قدرت آنتی اکسیدانی آن به کاهش تخریب سلولی ، کاهش سطح کلسترول، تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با میکروارگانیسم های بیماری زا مانند باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها کمک می کند.
همچنین دارای خواص ضد درد، ضد التهابی و شفابخش است ، به همین دلیل است که از زمان های قدیم به عنوان یک ماده غذایی شناخته شده برای کاربرد دارویی آن شناخته شده است.