پیرزنی با خوردن عسل سلامت خوانسار تمام روز رقصید

منطقه شبه جزیره یوکاتان : مهمترین منطقه از نظر حجم تولید عسل سلامت خوانسار و مکان یابی بیشتر کندوهای کشور. این ایالت از ایالت های کامپچه، یوکاتان و کوئینتانا رو و بخشی از ایالت های چیاپاس (شمال شرقی) و تاباسکو (شرق) تشکیل شده است.

عسل این منطقه از اعتبار ملی و مهمتر از همه بین المللی برخوردار است، زیرا منشاء آن در شکوفه های منحصر به فرد مانند Tzitzilche و Tajonal است که 85 درصد از تولید عسل را تامین می کند که عمدتاً برای صادرات است. . این منطقه به طور متوسط ​​32.4 درصد تولید ملی را به خود اختصاص داده است.

در مواجهه با تقاضای فزاینده برای محصولات ارگانیک، بخشی از تولید زنبور عسل بر روی دستیابی به عسل ارگانیک، عمدتاً در مناطق جغرافیایی عاری از کاربردهای شیمیایی متمرکز شده است.

عسل

اگرچه دریافت این امر مستلزم هزینه های اضافی برای تجهیزات لازم و فرآیندهای صدور گواهینامه و همچنین برای استفاده ضروری از تکنیک های مختلف است که تولید بدون مواد شیمیایی را تضمین می کند، اما این روند رو به رشد است، زیرا با بهترین قیمت این عسل سودآور می شود. تا 30 درصد نسبت به قیمت عسل معمولی.

در سال 2008، تولید عسل ارگانیک به 701 تن رسید که ایالت های اواکساکا، چیاپاس، یوکاتان، کوئینتانا رو، زاکاتکاس، جالیسکو، وراکروز و کامپچه را برجسته می کند.

همچنین منابع انسانی علمی و حرفه‌ای را تشکیل می‌دهد، زیرا از طریق برنامه‌های آموزشی حرفه‌های دامپزشکی و زئوتکنیک، مدرک تغذیه، تجارت کشاورزی و حقوق به شدت با آموزش آکادمیک در مقطع کارشناسی مرتبط است.

همچنین ادغام اولیه دانش‌آموزان از برنامه‌های آموزشی فوق‌الذکر را در تحقیقات ترویج می‌کند. همچنین به آموزش نیروی انسانی فنی با ظرفیت حل مشکلات مربوط به کشت زنبورهای عسل مرتبط با بخش تولیدی از طریق ارائه دوره های آموزشی تخصصی یا آموزشی کمک می کند.