پسر نابینا با نوشیدن عرق رازیانه خانگی بینایی اش را به دست آورد

عرق رازیانه خانگی به طور سنتی توسط مادران شیرده برای افزایش تولید شیر مادر استفاده می شود. با این حال، هیچ مطالعه ای وجود ندارد که به طور مستقیم تأثیر رازیانه بر تولید شیر را آزمایش کند.

در تئوری، دوپامین پرولاکتین را مسدود می‌کند، هورمونی که تولید شیر مادر را تحریک می‌کند، و آنتول موجود در رازیانه، ممکن است با دوپامین در گیرنده‌های دوپامین رقابت کند و در نتیجه مانع از عملکرد بازدارنده دوپامین بر پرولاکتین شود. این به طور بالقوه می تواند منجر به تولید شیر بیشتر شود.

مطالعه ای روی 46 زن نشان داد که کپسول رازیانه باعث افزایش سطح پرولاکتین خون می شود. از نظر تاریخی، رازیانه به عنوان یک درمان برای بسیاری از اختلالات عفونی استفاده شده است.

عصاره رازیانه از رشد چندین باکتری مضر در آزمایشگاه (مانند عفونت استاف و باکتری های عامل سل، E. coli و سالمونلا ) جلوگیری می کند.

عرقیجات

همچنین ممکن است از رشد کاندیدا آلبیکنس و کپک های مضر ( Aspergillus niger و Fusarium oxysporum ) جلوگیری کند.این گیاه منبع فراوانی از آنتی اکسیدان ها مانند کافئویلکوینیک اسید، کورستین و سایر ترکیبات فنلی و فلاونوئیدی است.

سه هفته مکمل رازیانه باعث افزایش فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی مهم سوپراکسید دیسموتاز (SOD) و کاتالاز در موش صحرایی شد.

عصاره رازیانه اثرات ضد التهابی قابل توجهی در موش و موش نشان داده است. همچنین از واکنش های آلرژیک آهسته (حساسیت آلرژیک نوع IV) جلوگیری کرد.

این گیاه با کاهش تولید سیتوکین های التهابی IL-6 و TNF-alpha و عوامل التهابی MMP9 و اکسید نیتریک (NO) التهاب را در موش های مبتلا به آسیب ریه سرکوب کرد.

رازیانه حاوی چندین ماده اصلی است که مهارکننده 5-LOX هستند، آنزیمی که با تولید لکوترین ها باعث واکنش های التهابی و آلرژیک در بدن می شود . توانایی رازیانه در مهار این آنزیم ها ممکن است آن را برای جلوگیری از واکنش های التهابی و آلرژیک مفید کند.

آنتول که در رازیانه یافت می شود، سیتوکین های التهابی IL-1بتا و TNF-alpha را در مدل موش پریودنتیت (التهاب لثه) کاهش داد. دانه های رازیانه رشد تومورهای پوستی و معده را در موش کاهش داد. آنها محتوا/فعالیت آنزیم های سم زدایی فاز I و فاز II و فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی را افزایش دادند.