سینک گرانیت جامد یا سینک استیل ضد زنگ؟

دو ماده ای که همه چیز مخالف آنهاست اما کدام را انتخاب کنیم؟ فولاد ضد زنگ همیشه ماده ترجیحی برای طراحان آشپزخانه بوده است، تعصبی که توسط متخصصان توزیع منتقل می شود و سپس هنگام انتخاب سینک آشپزخانه به افراد منتقل می شود. با این حال، با توجه به افزایش مواد به دست آمده از گرانیت، چه در طراحی و چه در ساخت گرانیت (به ویژه با مواد کامپوزیت)، امروزه لازم است قبل از پرداختن بیشتر به انتخاب، مزایا و معایب هر نوع سینک جایگزین شود. از این یا آن مواد
سینک گرانیت
مزایای سینک های گرانیتی جامد نسبت به فولاد ضد زنگ چیست؟ یکی از مزایای بزرگ گرانیت این است که بسیار کاربردی است و به زیبایی نمای حیاط با سرامیک می باشد. فولاد ضد زنگ در برابر حرارت مقاوم است و بسته به بافت آن نسبت به خراش و لکه حساس نیست. سینک‌های گرانیتی بسیار مقاوم‌تر و بادوام‌تر هستند اما گاهی اوقات ممکن است از انواع خاصی از استفاده در آشپزخانه مانند استفاده از مواد خورنده، شوینده‌های تهاجمی و اسیدها رنج ببرند.

یکی دیگر از مزیت های نسبی کامپوزیت گرانیت یا گرانیت این است که در طیف گسترده ای از رنگ ها، چه گرانیت جامد و چه پودر گرانیت مخلوط با رزین وجود دارد.

بنابراین، آنها سبک طبیعی و زیبایی شناختی بیشتری نسبت به اکثر سینک های فولادی ضد زنگ ارائه می دهند.

هنگامی که سینک گرانیتی در آشپزخانه ای با میز گرانیتی نصب می شود، سبک و قوام مدرنی را ایجاد می کند که سینک های فولادی ضد زنگ برای مطابقت با آن تلاش می کنند.

در نهایت، این واقعیت که سینک های گرانیتی جامد را می توان شکل داد، حتی با دست مجسمه سازی کرد، طیف وسیعی از اندازه ها و قالب ها را امکان پذیر می کند که به نفع آنها برای پروژه های سفارشی است. همچنین توجه داشته باشید که هر نوع شیر آب را می توان روی سینک گرانیتی سفارشی نصب کرد.

سرامیک دیوار پذیرایی

اگر سینک های گرانیتی انتخاب زیبایی و دوام هستند، اما در مقایسه با فولاد ضد زنگ دارای معایبی هستند.

من فولاد ضد زنگ را به جای گرانیت جامد انتخاب می کنم زیرا…
این نقطه سیاه اصلی سینک های گرانیتی است: قیمت. بر خلاف سینک های فولادی ضد زنگ که قیمت آنها از کمتر از 100 یورو شروع می شود، سینک های گرانیتی که مشابه سرامیک گرانیتی می باشد می توانند تا 5 برابر (و بیشتر) قیمت فولاد ضد زنگ قیمت داشته باشند. این بدان معنا نیست که آنها بهترین انتخاب سینک هستند، این همه به خواسته های شما و پیکربندی آشپزخانه شما بستگی دارد.

از آنجایی که گرانیت یک ماده بسیار سنگین است، نیاز به یک کابینت یا پایه سینک بسیار محکم دارد، به این معنی که باید یک براکت با فیکس شده خریداری کرد که هزینه کلی سینک را افزایش می دهد.

علاوه بر این، نصب سینک گرانیتی نسبت به سینک استیل ضد زنگ دشوارتر است، که فقط نیاز به یک تکیه گاه با تثبیت از بالا دارد و باعث می شود سینک همسطح با میز کار به نظر برسد.

به این نوع نصب “تحت پلان” نیز می گویند.

با این حال، باید به رسمیت شناخته شود که بودجه یک جزء ضروری در انتخاب این یا آن ماده است و به این ترتیب، سینک گرانیتی یک سرمایه گذاری قابل توجه است.

سرامیک طرح آجر

در نهایت، آخرین عارضه سینک گرانیتی همانند سرامیک کف، بر خلاف سینک های فولادی ضد زنگ: به ضربه های بزرگ حساس است که می تواند به راحتی منجر به تراشه و تراشه یا حتی شکستگی عمیق شود.

حتی اگر امکان تعمیر آنها با محصولات خاصی مانند Sintopierre وجود داشته باشد، این نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد، به خصوص اگر استفاده بسیار فشرده از سینک (مثلاً با قرار دادن اجسام سنگین و حجیم) دارید.

در بخش نگهداری، حتی اگر گرانیت ضد آب باشد، باز هم توصیه می‌شود از فرمول‌های تمیزکننده خاص، به‌ویژه آنهایی که حاوی آمونیاک هستند که سینک را کدر می‌کند و می‌تواند آسیب زیبایی جبران‌ناپذیری ایجاد کند، خودداری کنید.