استفاده از سرامیک سقف در طراحی خودروهای آلمانی

کاشی و سرامیک سقف در خانه ها بسیار محبوب هستند. کاشی و سرامیک در انواع لعاب دار و بدون لعاب موجود می باشد. کاشی های بدون لعاب مقاومت لغزش بیشتری دارند و دوام بیشتری نسبت به کاشی های لعاب دار دارند.

این باعث می شود آنها برای استفاده در فضای باز و برای مناطق پر استفاده، به عنوان مثال در تجارت، مناسب تر باشند. با این حال، آنها بیشتر در برابر روغن و گریس حساس هستند. اشباع از آلودگی روغن و گریس جلوگیری می کند.

کاشی های لعاب دار راحت تر تمیز می شوند و بهداشتی تر هستند، اما در مقابل استرس مکانیکی نیز حساس تر هستند. آنها به ویژه به عنوان پوشش دیوار برای آشپزخانه و به عنوان پوشش کف برای مناطق داخلی در معرض سایش و پارگی معمولی مناسب هستند.

از لعاب می توان برای تقلید بسیاری از دکورهای مختلف استفاده کرد. کاشی های لعاب دار شبیه چوب، چوب پنبه یا سنگ طبیعی هستند.

سرامیک

سرامیک وکاشی های ضد لغزش خطر آسیب را کاهش می دهند. با نگاه کردن به کلاس لغزش R 9 تا R13 می‌توانید متوجه شوید که کاشی‌های کف تا چه اندازه در برابر لغزش محافظت می‌کنند.

هر چه کلاس بالاتر باشد، کاشی مقاوم‌تر در برابر لغزش است. برای مناطق زندگی خصوصی، شما نیازی به رعایت مقررات خاصی در مورد مقاومت در برابر لغزش ندارید. اما برای حمام و آشپزخانه کاشی هایی را توصیه می کنیم که حداقل با کلاس R10 مطابقت داشته باشند.

کاشی های سرامیکی به پنج گروه سایشی تقسیم می شوند. گروه سایش نشان دهنده نوع تنشی است که کاشی ها برای آن مناسب هستند.

گروه سایش 1: سایش بسیار سبک، فقط به عنوان کاشی دیوار مناسب است
گروه سایش 2: سایش سبک، به عنوان مثال برای کفپوش حمام و اتاق خواب مناسب است
گروه سایش 3: تنش متوسط، مناسب به عنوان پوشش کف در اتاق نشیمن
گروه سایش 4: استفاده سنگین، مناسب به عنوان پوشش کف آشپزخانه، راهرو و تراس
گروه سایش 5: استفاده بسیار سنگین، مناسب به عنوان پوشش کف در تجارت و غذا و همچنین برای سایر مناطق پرکاربرد

کاشی های ضد لغزش برای اتاق های عمومی و تجاری و مناطق مرطوب در دسترس عموم اجباری است. در اتاق های تجاری با خطر لغزش زیاد، کاشی ها نیز باید دارای پروفیل باشند.