یازده مقاله در مورد رشد گل

 در این پیشگفتار برای شماره ویژه گل رز قرمز ، یازده مقاله در مورد رشد گل معرفی می‌کنیم که نشان‌دهنده کار در هر دو مدل تثبیت‌شده و بعدی، از جمله ژیمنوسپرم‌ها است.

ما همچنین برخی از دیدگاه های خود را در مورد روندهای فعلی و جهت گیری های آینده در زمینه توسعه گل ارائه می دهیم.

گلها گل گلایل صورتی ساختارهای تولیدمثلی جنسی هستند که معمولاً به عنوان گروهی از اندام های جانبی که از یک محور کوتاه رشد مشخص، گیاهان گلدار یا گلدان های گلدان به وجود می آیند، مرتب می شوند.

گلها از جهات متعددی با ساختارهای تولید مثلی گیاهان بذری باقیمانده، ژیمنوسپرمها، متفاوت هستند، اگرچه برای بیشتر ویژگیهایی که عموماً به گلها نسبت داده می شود، استثناهایی وجود دارد که تولید یک تعریف جامع از گل را دشوار می کند.
گل آفتابگردان بیشتر گونه‌های آنژیوسپرم شامل اندام‌های تناسلی نر و ماده است و با تعداد بسیار کمی از موارد استثنا، اندام‌های ماده در این گونه‌های دوجنسی موقعیت مرکزی گل را اشغال می‌کنند که توسط اندام‌های نر احاطه شده است.
در مقابل، تبرهای تناسلی ژیمنوسپرم از نظر عملکردی تک جنسیتی هستند (اگرچه تعدادی از ژیمنوسپرم ها مانند Welwitschia حاوی اندام های غیرعملکردی از یک جنس در مخروط های جنس مخالف هستند).
بیشتر گل رز فرانسوی حاوی اطراف اندام‌های عقیمی هستند که اندام‌های تناسلی خود را احاطه کرده‌اند و این ممکن است حاوی یک نوع یا چند نوع اندام گل باشد، از جمله: سرگل، کاسبرگ، گلبرگ، خار شهد یا اندام‌های بسیار تخصصی مانند رنگ‌پریده و لم‌های گل‌های علف. اندام‌های پریانت اغلب در محافظت از جوانه گل و/یا در جذب گرده‌افشان حیوانات نقش دارند.
  • منابع:
    1.  Current trends and future directions in flower development research
  • تبلیغات: 
    1. لوله که توانست از ریزش کوه جلوگیری کند
    2. تعیین جنسیت جنین با استفاده از پودر لیمو عمانی!
    3. جورابی که با پوشیدن آن پاها درمان می یافت!
    4. چگونه یک پتو در جنگ جان صد نفر را گرفت؟