ویژگی های سینک کامپوزیت گرانیتی

اگر می خواهید یک سینک آشپزخانه قدرتمند و بادوام داشته باشید، میزهای گرانیتی بهترین راه حل هستند. اغلب اوقات، این نوع سینک آشپزخانه مانند رقبای کانترهای سرامیکی یا میزهای سرامیکی محبوب یا رایج نیستند. دانستن مزایا و معایب سینک های کامپوزیتی گرانیتی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا ارزش آن را دارند یا خیر.

داشتن سینک آشپزخانه کامپوزیت گرانیتی، آشپزخانه را خیره‌کننده می‌کند زیرا با مواد رومیزی همخوانی دارد. در این راهنما، مزایا و معایب سینک های گرانیتی کامپوزیت را برجسته می کنیم و ارزش آنها را تعیین می کنیم.

سینک گرانیتیترکیبی از گرانیت محصولی از حدود 80 درصد سنگ گرانیت و 20 درصد رزین نفتی است. می‌توانید میزهای گرانیتی آشپزخانه را در رنگ‌های طبیعی مختلف که معمولاً خاکستری، قهوه‌ای زغالی و مشکی هستند، پیدا کنید.

یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که صفحه های گرانیتی گران هستند و اگر قصد خرید آن را دارید، سرمایه گذاری در یک سینک آشپزخانه عالی است که به زیبایی نمای حیاط با سرامیک می باشد. سینک ها را می توان در روکش های مات یافت که گاهی اوقات می تواند محدودیتی برای بسیاری از پرداخت های مختلف باشد.

آیا میزهای گرانیتی کامپوزیت خوب هستند؟
میزهای گرانیتی به دلیل ساختار قدرتمندی که دارند می توانند از گرمای ظروف آشپزخانه در سطوح خود مراقبت کنند. اگر به ظاهر طبیعی و یک سینک آشپزخانه شیک اهمیت می دهید، بدیهی است که ترکیب گرانیت می تواند مناسب باشد.

اکثر کانترهای گرانیتی موجود در بازار همانند سنگ ساختمانی، به استثنای سینک های بارکلی، کامپوزیت هستند تا طبیعی. اندازه‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها، اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلفی برای انتخاب از میان تعرفه‌های دیگر وجود دارد.

آنها تحت تأثیر گرما تشکیل می شوند و بنابراین به طور طبیعی غیر متخلخل و در نتیجه استریل هستند، بنابراین بادوام هستند و به راحتی قابل شستشو هستند. برخی از انتخاب‌های پایین‌تر دوام کمتری دارند، بنابراین حتماً قبل از سرمایه‌گذاری درباره گزینه جدیدی که در نظر دارید بیشتر بدانید.

آیا میزهای گرانیتی می توانند به راحتی شکسته شوند؟
به احتمال زیاد متوجه نمی‌شوید که سینک ظرفشویی شما فقط یک شکاف طولانی در مرکز ایجاد می‌کند، اما در صورتی که مراقب نباشید، می‌توانید آن صفحات را بشکنید، مخصوصاً با جاروبرقی‌های ضخیم‌تر مانند چدن.

هنگامی که این سینک ها مقاوم در برابر حرارت هستند، ممکن است گرمای بیش از حد و آسیب پذیری در برابر آب داغ هم بر ماده غلبه کند و هم شکستگی ایجاد کند، اما این اتفاق بسیار نادر است. یک کتری آب جوش را از روی اجاق نگیرید و آن را مستقیماً از دهانه دهانه در حالی که حباب ها هنوز می چرخند، قرار ندهید، احتمالاً خوب خواهید بود.

سرامیک طرح آجر

آیا سینک های کامپوزیت لکه دار می شوند؟

اگر آب خیلی سفت داشته باشید ممکن است مقداری تغییر رنگ/لکه های آب نشان دهند، اما به طور کلی این کانترها مانند سینک های فولادی ضد زنگ بسیار مقاوم در برابر لکه هستند. شما در طول سال ها متوجه تغییر رنگ بیشتری در سینک کامپوزیتی سفید/روشن در مقابل تیره/مشکی خواهید شد. .

مزایا

دائمی و بادوام مواد آنها باعث می شود کانترهای آشپزخانه محکمی برای مقاومت در برابر فشار، تراشه، خراش و گرما مقاومت کنند. استحکام آنها دوام و عملکرد مطلوب را تضمین می کند.
سینک های کامپوزیتی گرانیتی با قیمت مناسب ارزان هستند زیرا ترکیبی از رزین گرانیت و اکریلیک هستند. سنگ طبیعی گرانتر از میزهای کامپوزیتی است.
گرانیت مثل سرامیک گرانیتی مقاوم در برابر خراش و براده سنگی بسیار سخت است که به کامپوزیت گرانیتی توانایی مقاومت در برابر خراش و بریدگی را می دهد.
تمیز کردن نیازی به مواد شیمیایی ندارد شستن روکش های گرانیتی به دلیل انتهای صافی که دارند بسیار ساده است. مگر اینکه لکه های زیادی پیدا کنید، می توانید از صابون های سنگ اختصاصی یا سرکه طبیعی برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.

هر عنصر منحصر به فرد است / یکنواختی. اگر برای یکپارچگی میزهای آشپزخانه ارزش قائل هستید، میزهای گرانیتی تا حد زیادی یکنواخت هستند.
مقاوم در برابر حرارت، خراش و لکه همه این کانترهای گرانیتی می توانند گرمای بیش از 277 درجه سانتیگراد را تحمل کنند. رنگ پس از مدت بسیار طولانی محو نمی شود زیرا همان ظاهر و احساس کاملا طبیعی را حفظ می کند.

ناخوشایند
فقط روکش‌های مات در دسترس هستند فرآیند سینک‌های گرانیتی کامپوزیت برای ساخت، پوشش‌هایی را محدود می‌کند که به سادگی مات تولید می‌کنند.
هزینه ممکن است گران باشد بسته به نوع سنگ مورد استفاده برای ساخت، می توان آن را گران در نظر گرفت، اما میزهای گرانیتی مقرون به صرفه تر از سنگ کامل هستند. در مقایسه با کانترهای آشپزخانه سرامیکی و استیل ضد زنگ، سینک های کامپوزیت همچنان گران تر هستند.
سینک های کامپوزیتی به دلیل مواد سنگی حجیم، بسیار سنگین هستند و به هزینه های نصب متخصص اضافی و سیستم های تشویقی نیاز دارند. همچنین ممکن است نیاز به آب بندی سالانه داشته باشید.

سرامیک دیوار پذیرایی

مراقبت و نگهداری سینک کامپوزیت گرانیت

درست مانند سایر لوازم آشپزخانه، کانترهای گرانیتی تفاوتی ندارند زیرا نیاز به نگهداری طولانی مدت دارند. آنها می توانند همانند سرامیک کف سفت و سخت باشند، اما نباید به خوبی نگهداری شوند، آنها می توانند مدت پخت کوتاهی داشته باشند. این اقدامات به کارکرد سینک کمک می کند.

حتما منقار را روزانه با برس اصلاح و صابون بعد از هر بار استفاده بشویید.
سینک را تمیز کنید و پس از استفاده با یک پارچه نرم بشویید تا لکه و باقیمانده آن باقی نماند.
از استفاده از ابزارهای تمیز کننده ساینده یا محلول ها/مواد شیمیایی خودداری کنید.
به طور مکرر از مواد پاک کننده خالص مانند سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن لکه های سرسخت استفاده کنید.