مواد شوینده در بخش خانگی

در حال حاضر، بسیاری از مواد شوینده مایع لباسشویی در بخش شیمی خانگی ارائه شده است. تقاضا برای این محصولات به دلیل خواص شستشوی خوب و مواد سازگار با محیط زیست در حال افزایش است. قیمت مواد شوینده بهداشتی خارجی بسیار ارزان می باشد.

مهمترین آنها سورفکتانت ها هستند که به دلیل خاصیت آمفی دوستی به عنوان امولسیفایر و به عنوان مواد مرطوب کننده، معلق کننده، حل کننده و تثبیت کننده استفاده می شوند.

رایج ترین آنها ترکیبات آنیونی، غیریونی و کاتیونی هستند. با این حال، گروه دیگری از سورفکتانت‌ها، مانند آنهایی که آمفوتریک هستند، شایسته توجه هستند و می‌توانند با موفقیت به عنوان یک افزودنی برای شوینده‌های مایع استفاده شوند.
برای مقایسه، آنها به طور کلی با ملایمت برای چشم و پوست، سمیت بسیار کم، زیست تخریب پذیری، پایداری بهتر کف و حلالیت در آب، امولسیون شدن، تحمل نمک، پایداری دما، مقاومت در برابر آب سخت و تخریب در اثر اکسیداسیون و کاهش و شوینده خوب مشخص می شوند.
مواد شوینده
خواص فیزیکوشیمیایی آنها ناشی از ساختار مولکولی است، مانند تعداد و طول زنجیره های آبگریز، ماهیت و تعداد گروه های سر باردار، و فاصله های باردار بین گروه های سر با بار منفی و مثبت.
محتوای گروه های آب دوست با بار منفی و مثبت در گشتاورهای دوقطبی بالا برای عوامل فعال آمفوتریک با هیدروفلیسیت های متوسط ​​بین سورفکتانت های غیریونی و یونی اثر دارد. قیمت مواد شوینده نانو نیپ به عوامل زیادی بستگی دارد.

به دلیل این خواص مفید، ترکیبات زویتریونی اغلب با سورفکتانت های آنیونی یا کاتیونی در بسیاری از محصولات خانگی ترکیب می شوند.

کمپلکس با سورفکتانت های آنیونی در صنعت حائز اهمیت است همه برنامه ها در حال حاضر آنیونیک ها به دلیل خاصیت شستشوی خوب و کف کنندگی، مواد اصلی مورد استفاده در شوینده ها هستند و علاوه بر این، زوئیتریونیک ها می توانند به عنوان تقویت کننده موثر با آنها عمل کنند.
مطالعات بر روی خواص مختلف مخلوط سورفکتانت یونی و غیریونی مخلوط به طور گسترده در ادبیات نشان داده شده است.
  • منابع:
    1. Improvement of washing properties of liquid laundry detergents by modification with N-hexadecyl-N,N-dimethyl-3-ammonio-1-propanesulfonate sulfobetaine
  • تبلیغات: 
    1. اولین سمنو پزون در چه دورانی بود
    2. کیف رودوشی جاجیمی
    3. تولید سمی نادر که در صابون به وجود می آید!
    4. با در دست داشتن این سنگ جادو کنید!