مستندات فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی مربوط به سنگ جیوه قرمز

سنگ جیوه یکی از فلزاتی است که توجه گسترده شیمیدانان و پزشکان آیورودا را به خود جلب کرده است، در واقع مستندات فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی مربوط به جیوه در متون باستانی بسیار عظیم است که آثار کلاسیک واگاباتا و ناگارجونا قابل توجه است.

در میان روش های مختلفی که از جیوه استفاده می کنند، ما به روشی که شامل جیوه و گوگرد است علاقه مند شدیم، این فرآیند به سه مرحله مجزا تقسیم می شود، یعنی پیش تصفیه جیوه و گوگرد با محصولات گیاهی و شیر، مخلوط کردن جیوه و گوگرد همراه با سایر مواد گیاهی که منجر به تشکیل سولفید سیاه جیوه می شود.

در این بخش از خبر می خواهیم در مورد سنگی که در آینه دیده نمی شود نیز صحبت نماییم تا اطلاعات بیشتری کسب کنید پس همراه ما باشید.

عملیات حرارتی سولفید سیاه جیوه در دمای 600-650 درجه سانتی گراد، سولفید قرمز تصعید شده جیوه به عنوان rasasindur (مستعار rasasinndura، rasasindoor، rasasinduram، sindur یا sindoor) در Rasashastra نامیده می شود و به طور گسترده در بیماری ها و بیماری های مختلف استفاده می شود.

زمینه سمیت در داروهای مبتنی بر فلز به طور کلی، و تهیه جیوه به طور خاص یک موضوع مهم است، لازم به تاکید است که متون Rasashastra به طور مفصل بر مفهوم ویژگی‌های خاص در مواد اولیه، واسطه‌ها و محصولاتی که منجر به سمیت و اثرات نامطلوب در بیمار می‌شود، تأکید می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره حکم خرید و فروش جیوه قرمز در قانونهای مختلف می توانید با افراد متخصص نیز مشورت نمایید.

با این حال، تفسیر این گونه روایات در مواقعی با اصطلاحات علمی مدرن دشوار است، پروتکل آماده سازی استادانه در سنتز راساسیندور ما را بر آن داشت تا خواص فیزیکی و شیمیایی راساسیندور را مطالعه کنیم.

همانطور که در زیر ارائه شد، ما خوشحالیم که پروتکل سنتز توصیف شده در متن باستانی در واقع نمونه ای از سنتز از پایین به بالا سولفید قرمز جیوه در مقیاس نانو است و قیمت آمپول جیوه قرمز را می توان از نمایندگیهای معتبر دریافت کنید.

با توجه به نتایج مطالعه حاضر و نتایج دیگران زمینه نانوتبدیل (و پیامد قابل قبول آن بر اثربخشی زیستی / زیستی در دسترس بودن / سمیت درون تنی) در داروهای آیورودا مبتنی بر فلز تضمین می شود.

  • منابع:
    1. Mercury based drug in ancient India: The red sulfide of mercury in nanoscale
  • تبلیغات: 
    1. شخصی که توانست یک شبه پولدار شود!!!!
    2. راز مدیریت افراد باهوش در زندگی روزمره
    3. روشهایی که با آن می توانید زندگی مرفه داشته باشید!
    4. دزدیدن ماشین یک فوتبالیست معروف!