فروش رایگان عسل طبیعی کوهرنگ موجب تصادف زنجیره ای در اتوبان همت شد

عسل طبیعی کوهرنگ بالغ تنها در صورتی به دست می آید که از شانه هایی با سلول های مسدود شده توسط موم استخراج شود، اگر از شانه هایی با سلول هایی که با موم پوشانده نشده اند به دست آید، عسل فاقد قند طبیعی بوده و دارای رطوبت زیادی خواهد بود.

برای تشخیص تقلبات گلوکز، که بیشترین فراوانی را دارند، آنالیز در آزمایشگاه های تخصصی مورد نیاز است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که عسل خالص زنبور عسل به طور طبیعی متبلور می شود. عسلی که متبلور نمی‌شود، احتمالاً با نوعی فروکتوز یا گلوکز به‌عنوان بازدارنده تبلور تقلب می‌شود.

متأسفانه افزایش تقاضای جهانی عسل نه تنها فرصتی برای افزایش درآمد برای مناطق تولیدکننده عسل است، بلکه منجر به افزایش روش‌های تقلبی شده است که در آن شربت ذرت، سویا یا برنج به عسل اضافه می‌شود.

عسل

کلاهبرداری دیگری نیز در صنعت زنبورداری وجود دارد که مربوط به مبدأ آن است، یعنی عسل وارداتی از کشورهای دیگر (عمدتاً از چین) که مجدداً برچسب گذاری شده و به عنوان محصول با منشاء ملی با قیمت بسیار پایین به فروش می رسد. این بر کل صنعت زنبورداری مکزیک تأثیر منفی می گذارد.

رشد جمعیت همراه با تنوع بازار منجر به تغییر مداوم در شرایط تجارت شده است. هر روز، الزاماتی که محصولات، به ویژه مواد غذایی، باید رعایت کنند، سختگیرانه تر می شوند.

حتی زمانی که اصول خاصی از کیفیت غذا به ذائقه و تقاضای مردم بستگی دارد، معیارهای کلی برای واجد شرایط بودن یک محصول خاص وجود دارد. در حال حاضر تقاضای مصرف کنندگان به سمت محصولاتی است که به سلامت آنها آسیبی نمی رساند. ادعای مذکور بر اساس خطرات واقعی ناشی از موادی است که به طور تصادفی یا القای مواد غذایی را آلوده می کند، مانند آنتی بیوتیک ها، آفت کش ها، هورمون ها، کودهای کشاورزی، مواد نگهدارنده و غیره.