سس سفید کوچک راز قتل خانوادگی را آشکار کرد

این سس سفید کوچک به روش های مختلف برای “گرفتن” درست می شود: با زرده تخم مرغ خام، با ژلاتین، با لعاب مغز گوساله یا گوساله. متداول ترین روش این است که زرده تخم مرغ خام را در یک ترین کوچک با کمی نمک و آبلیمو می گیریم: یک قاشق چوبی بردارید، آن را بچرخانید در حالی که اجازه دهید قطره ای روغن بریزد و مدام هم بزنید.

همانطور که سس شما غلیظ شد، کمی سرکه اضافه کنید. یک پوند روغن خوب در آن بریزید: سس خود را با نمک خوب سرو کنید: آن را به رنگ سفید یا سبز سرو کنید و سبزی راویگوت یا سبز اسفناج را اضافه کنید. این سس برای غذاهای سرد ماهی یا سالاد سبزیجات پخته شده در آب نمک استفاده می شود.

یک فرضیه بحث برانگیزتر که توسط زبان شناس و مورخ Nicolas Lepreux ارائه شده است، نشان می دهد که مایونز در منطقه Mayenne سرچشمه گرفته است و “e” در طول زمان به “o” تغییر می کند: داستان آخرالزمان می گوید که دوک ماین روز قبل از نبرد آرکز ، در خوردن جوجه‌های طعم‌دار با سس قابل توجه زیاده‌روی کرد، به طوری که روز بعد از اسبش افتاد و در نبرد شکست خورد.

سس

یک نظریه رایج این است که نام آن به نام پورت ماهون ( مائو به زبان منورکان )، که خود به نام بنیانگذارش ماگو بارکا ، در منورکا ، به افتخار پیروزی سومین دوک ریشلیو بر بریتانیایی ها در سال 1756 گرفته شده است، گرفته شده است.

و در واقع نام ماهونیز را برخی از نویسندگان به کار برده اند. اما این نام تنها چندین دهه پس از آن رویداد تأیید شده است. یکی از نسخه‌های این نظریه می‌گوید که در ابتدا به عنوان salsa mahonesa در اسپانیایی شناخته می‌شد،  اما املای آن نیز بعداً تأیید شده است.

ژوزف فاور ، به نوبه خود، در خاطرات خود بیان می کند که مایونز تغییری از کلمه ماگنون است که از Magnon ( Lot-et-Garonne ) گرفته شده است، و آشپزی از Magnon ابتدا آن را در جنوب فرانسه رایج می کرد . وی خاطرنشان می کند که این سس به نام های مختلف ماهونز ، سرنیزه و مایونز نامگذاری شده است.