سس دلپذیر هزار جزیره به عنوان ميان وعده براي ديپلمات انگليس سرو شد

بر اساس یک وعده 30 گرمی، سس روسی 107 کالری دارد، در حالی که Thousand Island با 114 کالری کمی بیشتر است. هر دو سس Thousand Island و Russian، غذاهای پرکالری هستند.

سس دلپذیر هزار جزیره و روسی در 10 درصد غذاها به عنوان منبع چربی قرار دارند. چربی درشت مغذی غالبی است که در بیشتر پانسمان ها یافت می شود.

درشت مغذی ها و کالری ها، پانسمان روسی کمی ضخیم تر از Thousand Island است و 39٪ آب تشکیل شده است، در حالی که پانسمان Thousand Island حاوی 47٪ آب است.

متوسط اندازه سرو برای هر دو این سس ها را می توان 2 قاشق غذاخوری معادل 30 گرم در نظر گرفت.

Thousand Island در مقایسه با پانسمان روسی دارای چربی بیشتری است. سس روسی 8 گرم چربی به ازای هر وعده متوسط دارد، در حالی که Thousand Island حاوی 11 گرم است.

سس

از آنجایی که سس هزار جزیره حاوی تخم مرغ است، همچنین حاوی کلسترول است، در حالی که سس روسی این گونه نیست.

با این حال، ترکیب چربی این دو پانسمان مشابه است. بیش از 50 درصد چربی ها از چربی های اشباع نشده چندگانه تشکیل شده است و تنها حدود 10 درصد چربی های اشباع شده است.

سس روسی در مقایسه با پانسمان Thousand Island دو برابر کربوهیدرات بیشتری دارد. این دو دارای قند بالا و کم فیبر هستند.

سس Thousand Island و Russian منابع ناکافی پروتئین هستند، زیرا هر دو کمتر از 5٪ از ارزش پروتئین روزانه در هر وعده 100 گرمی را تامین می کنند. با این حال، جزیره هزار در مقایسه با پانسمان روسی از نظر پروتئین کمی بالاتر است.

پانسمان روسی با تامین ویتامین هایی که هزار جزیره ندارد، مانند ویتامین C و ویتامین های B5، B6 و B9، در این دسته برنده می شود. سس روسی همچنین دارای ویتامین A و ویتامین B3 بیشتری است.

با این حال، جزیره هزار 50 برابر غنی تر از ویتامین B1 است. همچنین حاوی ویتامین E، ویتامین K و ویتامین B2 در مقایسه با سس روسی است.