سرکه سفید کوچک موجب نابینا شدن پسر بچه 11 ساله شد

سرکه سفید کوچک ممکن است به عنوان یک نوشیدنی مصرف شود، به سس های سالاد و مارینادها اضافه شود یا به صورت موضعی استفاده شود.

اعتقاد بر این است که سرکه به طرق مختلف از سلامت انسان حمایت می کند. در زیر نگاهی به آنچه که تحقیقات در مورد برخی از فواید بالقوه سرکه می گویند، آورده شده است.

اسید استیک موجود در سرکه  ممکن است به کاهش قند خون کمک کند . یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017 نشان داد که مصرف سرکه همراه با وعده های غذایی باعث کاهش سطح قند و انسولین در خون می شود، دو عاملی که اغلب در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 افزایش می یابد.

سرکه

محققان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که سرکه، از جمله سرکه ، این پتانسیل را دارد که در کنار داروها و تغییر شیوه زندگی برای مدیریت قند خون استفاده شود.

همچنین یک بررسی سیستماتیک جدیدتر نشان داد که مصرف سرکه سیب هم قند خون ناشتا و هم HbA1C ، دو پارامتر مورد استفاده برای تشخیص دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

این بررسی 9 مطالعه را بررسی کرد که در آن بزرگسالان مقادیر مختلفی از سرکه سیب مصرف کردند. با این حال، اکثر مطالعات مصرف رژیم غذایی شرکت کنندگان را کنترل نکردند، که می تواند بر نتایج کلی تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، تعداد مطالعات در بررسی نسبتاً کم بود.
برخی معتقدند که سرکه سیب می تواند آکنه و سایر بیماری های پوستی را بهبود بخشد، اما این ادعاها عمدتاً بی اساس هستند. به عنوان مثال، یک مطالعه کوچک به دنبال نشان داد که سرکه سیب موضعی هیچ فایده ای برای افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک ندارد.

صرف نظر از این، برخی از افراد همچنان به استفاده از سرکه سیب موضعی برای آکنه و سایر بیماری های پوستی ادامه می دهند و تنها شواهد حکایتی دال بر اثربخشی آن ارائه می دهند.