تفاوت سینک زرین و گرانیت

هنگام برنامه ریزی آشپزخانه خود، و به خصوص هنگام ایجاد محل شستشو، لزوماً می خواهید بهترین مواد برای سینک را بدانید. با انجام تحقیق حتما با نام های «گرانیت» یا «رزین» مواجه خواهید شد.

در واقع، این 2 اصطلاح گاهی اوقات به اشتباه برای تعریف همان ماده، رزین اکریلیک مصنوعی به دست آمده از پودر گرانیت استفاده می شود. با این حال، تفاوت واقعی بین سینک رزین (بر اساس گرانیت) یا گرانیت طبیعی وجود دارد.

سینک رزین یا گرانیت: درک ویژگی ها
سینک گرانیتی: استحکام سنگ طبیعی
همانطور که دیدیم، سینک گرانیتی واقعی با سینک رزین گرانیتی متفاوت است.

سینک گرانیتسینک گرانیتی سینکی ساخته شده از سنگ طبیعی است که با جرم و سختی قابل توجه آن قابل تشخیص است. این بر اساس دانش خاصی است که آن را به یک محصول بسیار مقاوم می‌کند، چه در برابر خراشیدگی، زمان و یا حتی دمای بالا.

این محصول “خام” است، بنابراین قیمت آن نسبتاً بالا است و به زیبایی نمای حیاط با سرامیک می باشد. برای سینک با ابعاد استاندارد بین 100 تا 1600 یورو و برای مدل های سفارشی تا 4000 یورو حساب کنید. نصب آن اغلب به مداخله یک متخصص برای تضمین شرایط نصب خوب نیاز دارد.

سینک رزین گرانیتی: ترکیبی از طراحی با قیمت مقرون به صرفه

سینک رزین گرانیتی که از فرآیندی کاملاً متفاوت به دست می آید، بنابراین از افزودن یک رزین اکریلیک به پودرهای معدنی (گرانیت، کوارتز و غیره) حاصل می شود. این روش ساخت یک سینک مقاوم ارائه می دهد که در آشپزخانه های ما بسیار محبوب است زیرا مزایای زیادی دارد.

از نظر ظاهری، سینک رزین گرانیتی در لمس لکه‌دار و خشن به نظر می‌رسد. برخلاف روکش کلاسیک‌تر سینک گرانیتی طبیعی، می‌توانید این نوع سینک را بیشتر سفارشی کنید. شما می توانید انواع مختلفی از مدل ها را با رنگ ها و رنگ های مختلف پیدا کنید.

سطح نگهداری؟
بنابراین برای سینک، گرانیت یک ماده با کیفیت است که استفاده از آن آسان است و می توانید آن را با محصولات معمولی (مانند سرکه سفید و جوش شیرین اگر طرفدار محصولات زیست محیطی یا حتی یک کرم پاک کننده یا یک پاک کننده اولیه هستید) نگهداری کنید.

سینک گرانیت

سرامیک طرح آجر

به نوبه خود، یک سینک رزین مصنوعی که به زیبایی سرامیک دیوار پذیرایی می باشد به همین راحتی تمیز می شود. به عنوان مثال از مایع شوینده یا یک محصول تمیز کننده استاندارد استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، همیشه اجزایی مانند لیمو یا سرکه سفید را رقیق کنید تا از تغییر رنگ سطح سطل خود جلوگیری کنید.

با این حال، برای این 2 ماده، استفاده از سفید کننده را توصیه نمی کنیم، که می تواند به شدت به سطح سینک شما آسیب برساند.