برنج تایلندی در فروشگاه اتکا که با خوردن آن ۵سال جوانتر می شوید

پلو پلو یک تکنیک عالی برای شل و پف نگه داشتن برنج تایلندی در فروشگاه اتکا است. شروع کنید تا به پایان برسد، این روش پخت برنج حدود 20 دقیقه طول می کشد.

پلو پلو شامل پختن دانه در مقدار مایع اندازه گیری شده است، بنابراین برای اندازه گیری میزان صحیح مایع باید بدانید که با کدام دانه شروع می کنید. به عنوان مثال، برنج باسماتی از یک قسمت برنج تا حدود یک و نیم تا یک و سه چهارم مایع استفاده می کند.

برای پختن برنج باسماتی، مقدار مناسبی از مایع (که می تواند آب، آب مرغ یا حتی آب سبزیجات باشد) و مقداری برنج باسماتی را به یک قابلمه اضافه کنید. برای این غذا از آب مرغ استفاده کنید.

به عنوان طعم دهنده، یک شاخه آویشن، چند برگ بو و مقداری فلفل فلفل اضافه کنید. فلفل سیاه را با برنج به این صورت استفاده نکنید زیرا اگر این کار را انجام دهید، لکه های سیاه کوچکی را در برابر چیزی که اساساً سفید است خواهید دید.

برنج

در نهایت، نمک را اضافه کنید، انگار که یک سوپ را چاشنی می کنید. این مایع باید مانند یک آبگوشت خوش طعم باشد.  همه چیز را هم بزنید تا مطمئن شوید برنج به هم نچسبد و مایع را به جوش بیاورید.

سپس حرارت را کم کنید تا مایع دم بکشد و برنج را با درب محکمی روی قابلمه بپزید. بعد از حدود 17 یا 18 دقیقه، تمام رطوبت باید جذب شود و برنج باید نرم شود. در آن مرحله می توانید گرما را خاموش کنید.

اجازه دهید برنج حدود پنج دقیقه بماند زیرا برنج پخته شده می تواند لطیف باشد. شما نمی خواهید آن را بیش از حد دستکاری کنید. در غیر این صورت، دانه ها را می شکند.

اگر برنج به درستی پخته شده باشد، وقتی قابلمه را کج می کنید، نباید مایع اضافی به کناره های قابلمه بریزد. تمام مایع باید جذب برنج شده باشد. اگر برنج را میل کردید، باید نرم و به درستی چاشنی شود.

پس از استراحت برنج، کمی کره به آن اضافه کنید تا طعم دار شود. یک چنگال بردارید و برنج را به آرامی پف کنید. آن را با قاشق هم نزنید و خیلی تهاجمی نباشید. در طول مسیر، ممکن است بقایای آویشن و برگ بو پیدا کنید که قبل از سرو می توان آنها را جدا کرد.